Van vouwfietsen met een gesloten kettingkast is het aanbod niet groot. Logisch, want daar waar de kettingkast zit, zit ook het vouwpunt en dat vraagt om extra aanpassingen. Bij de Eco Traveller Premium is de aandrijflijn wél helemaal verborgen en dat is ook zonder meer zijn usp, unique selling point. Zo voorkom je immers vieze kleding of handen als je met de ketting in contact komt. En zeker bij het in- en uitklappen en tillen is dit zo gebeurd. Bovendien voorkom je met een gesloten kettingkast dat je de bekleding van je auto, caravan of camper met smeer besmeurt. In een gesloten kettingkast gaat je ketting bovendien langer mee én in combinatie met de versnellingsnaaf (7 versnellingen) is de Premium daarom een bijna onderhoudsvrije vouwfiets. De fiets heeft een heerlijke stille voorwielmotor en je kunt kiezen uit vijf verschillende ondersteuningsstanden.
Ook in heuvelachtig landschap kom je prima omhoog. Op echt steile hellingen heeft het voorwiel de neiging een beetje te gaan trekken vanwege de motor die daar geplaatst is. Om het gewicht laag te houden is overigens heel bewust gekozen voor een voorwielmotor. Bovendien is de fiets hiermee compacter. De Premium is standaard uitgerust met een 13Ah accu. Wij konden daar maximaal 90 kilometer mee rijden. Een prima actieradius, maar wind, heuvels en ook je eigen gewicht kan deze sterk doen variëren. Voor een groter bereik is het mogelijk om optioneel te kiezen voor een 17Ah accu. De koplamp is helaas niet verbonden met de accu, die werkt op een batterijtje. De fiets, met de motor voor en de accu achter, is goed in balans en het frame biedt ook ruimte aan langere mensen. Het inklappen gaat na even oefenen eenvoudig. Er blijft een goed hanteerbaar pakket over. Okay, het is niet bepaald een lichtgewicht. Maar het gewicht kan worden beperkt door het uitnemen van de accu.